eTwinning 2014/2015

Možná jste o evropské síti učitelů a škol eTwinning, která existuje už patnáct let, ještě nikdy neslyšeli, ale vězte, že je to web, pomocí kterého mohou žáci všech typů škol vytvářet společné projekty, vyhledávat kontakty a navazovat spolupráci nejen mezi jednotlivými zeměmi EU, ale také mezi státy, které jsou k projektu eTwinning přidruženy (Turecko, Gruzie a další).

Naše škola si takový projekt vyzkoušela poprvé, pracovaly na něm ve druhém pololetí školního roku 2014/2015 děvčata z francouzské poloviny 3AL. Našimi partnerskými školami byly Instituto superiore gentileschi z italské Neapole pod vedení profesorky Rosselly di Pesa a Lycée Franklin Roosevelt z francouzské Remeše pod vedením profesorky Myriam Desesquelle. Náš projekt s názvem „FUNNY STEREOTYPES ABOUT EUROPE“ si kladl za cíl zmapovat, s jakými stereotypy přistupujeme k jednotlivým národnostem, a poté vyhodnotit, každý za svou zemi, jestli je na nich něco pravdy. K čemu jednotlivé třídy dospěly najdete v závěrečném shrnutí.

V první fázi projektu jsme měly za úkol natočit krátkou prezentaci třídy. I když hlavním jazykem projektu měla být angličtina, využily jsme i francouzštinu, protože Italové i Češky se ji učí jako druhý jazyk. Jak takové představení vypadá najdete v následujících videích.

Představení italské třídy

 

Představení francouzské třídy

 

Představení 3AL OA HS

 

A ještě jedno překvapení, tentokrát od Francouzů. Pokusili se i přesto, že v okolí žádného rodilého mluvčího neměli, natočit část představení v italštině a češtině. My sice neříkáme jako v angličtině „já jsem patnáct“, přesto to od nich bylo moc hezké gesto.

Francouzi se představují italsky a česky

Ve druhé fázi jsme si vyměnili zpracované názory z jednotlivých zemí a potom jsme je hodnotili z našeho pohledu. Výsledek najdete v dokumentu dole v příloze. 

Myslím si, že se nám práce na projektu vydařila, a doufám, že ani pro děvčata ze 3AL to nebyl ztracený čas. 

Jana Štrosová


Dokumenty ke stažení

Název souboruVelikostTyp
Etwinning 20153 MBdocxuložit ▼